12.9.2014

Kännykkäpussi mallia Tylypahka

Minun vanha, Gollan kännykkäpussini on pyörinyt meillä paikasta toiseen. Se on jo hyvin kulunut ja joka tapauksessa liian pieni minun puhelimelleni. Mitäköhän varten olen sitä oikeastaan säästänyt? Esikoinen sen nappasi yksi päivä kaulaansa ja sanoi ottavansa sen käyttöönsä. Katselin poikaa hetken aikaa ja kysyin, haluaisiko hän kukkien sijaan mieluummin Harry Potter -aiheisen kännykkäpussin. Ei tarvinnut ylipuhua, idea oli myyty.


Ompelin pussin vanhoista housuistani ja vuoritin sen jumppapussista saamallani kankaalla. Hyvin pitkälti siis samat materiaalit kuin toilettilaukussa. Vetoketju, tarranauhat ja lenkki kaulanauhaa varten ovat kaikki kierrätettyjä ja löytyivät varastosta, klipsi ja nyöri on kierrätetty minun Gollan pussistani. Vain Tylypahkan kangasmerkki on uusi.


Mallia otin omasta pussistani. Tasku on ehkä alunperin tarkoitettu pankkikortille, avaimille tai kolikoille, mutta esikoinen laittoi taskuun heti kuulokkeensa.


Vähän tässä pussukassa oli säätämistä, niin pieniä kohtia ommella, että ompelukoneeni tuntui monesti liian isolta. Ja tummansinisen kankaan ompelemiseen ei mikään valo tuntunut riittävän. Silti olen tyytyväinen lopputulokseen.


Yksityiskohdat ovat aina olleet minulle tärkeitä. Katsellessani oman pussini tekotapaa ihmettelin, miksi etupuolelle oli ommeltu ylimääräinen sauma yläreunaan (joo, tajusin, siihen sai Gollan merkin hyvin kiinni). Päätin lisätä sen pojankin kännykkäpussiin. Niin se vaan on, että yksi pieni taitos antaa aika paljon ilmettä koko pussille, vaikka siihen ei mitään merkkiä tullutkaan.


Aikamoista näpertelyä, mutta mielestäni kannatti. Loppuun vielä kuva vanhasta pussistani, jonka vihdoin heitin pois (irrotettuani siitä tietenkin vetoketjun jotakin seuraavaa projektia varten). Syyssiivousta siis tämäkin!


Aurinkoista viikonloppua!

3 kommenttia:

  1. Vautsi:) Mistä tollasen tylypahka-merkin voi saada?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tilannut merkin netistä, valitettavasti en muista mistä. Googleta Hogwarts Patch niin jo löytyy vaihtoehtoja. Joitain merkkejä olen tilannut Universal Orlandolta, mutta en ole varma, oliko juuri tämä merkki sieltä. Toivottavasti löydät mieleisen!

      Poista