3.4.2014

Päinvastoin

Aurinkoinen kevät on täällä ja olisi täydellinen ajankohta kutoa pastellinvärisiä puuvillalankoja kesäjutuiksi. Mutta mitä minä teen? Päinvastoin. Kudon villasukkia. Onneksi edes osittain vaaleanpunaisia. Kardemumma kerää junasukkia Seinäjoen sairaalan vauvoille. Minulla ei ole mitään yhteyksiä Seinäjoen suuntaan, mutta minulla oli sopivia lankoja. Kaikki vauvat ansaitsevat mielestäni villasukat, joten oli kiva kutoa näitä pikkuisia sukkia. Lankoina Novitan Pikkusiskoa ja SandnesGarnin Sisua, kulutus 2½ puikoilla yhteensä 84 grammaa.


Olen edelleen langanostolakossa, mutta arvaatte varmaan, että olen toiminut aivan päinvastoin. Selitykseni on kuitenkin ihan kelvollinen, ehkä... Eräs herrasmies on auttanut minua mökkimetsän hoitoon liittyvissä asioissa. Kiitokseksi halusin kutoa hänelle sukat. Koivun värit, musta ja valkoinen mielessäni, ostin kerän Novitan 7 Veljestä Nostalgiaa. Ostamalla tuon kerän sain käytettyä melkein kokonaan loppuun vajaan kerän tumman harmaata 7Veikkaa. Olen ehkä lakkorikkuri, mutta hyvällä mielellä lähetän sukat tuolle herrasmiehelle. Itselle muistiin koko noin 44, 3½ puikot, silmukoita 56, kulutus 130 grammaa.


Päinvastoin tai ei, aika huvittavaa verrata pikkuruisia junasukkia reiluun miehen villasukkaan.


Seuraavalla kerralla lupaan jotain keväisempää. Aurinkoista viikon jatkoa!

1 kommentti:

  1. Villasukat kuuluvat kyllä jokaiseen vuodenaikaan! Minusta tämä oli ihan keväinen postaus:) Niin suloisia pieniä sukkia. Ja komeat nuo koivuiset sukat.
    Aurinkoista viikonloppua!

    VastaaPoista