18.3.2016

Benjamin pupu ja kutsu pääsiäismarkkinoille

Benjamin pupu on ollut valmiina muutaman päivän, mutta sopivaa hetkeä tai inspiraatiota kuvaamiseen ei ole tullut vastaan. Olen ommellut, virkannut ja väkertänyt, mutta aikaa blogimaailmalle ei ole ollut. Sen pidemmittä puheitta, saanko esitellä: Benjamin!


Tämä pupu on ollut want to do -listallani jo useampana keväänä. Lankana Regian Angora Merino, puikot 2½. Malli on jostain englanninkielisestä kirjasta, jonka nimeä tai tekijää minulla ei harmikseni ole enää muistissa. Jos joku tunnistaa pupun, mielelläni lisäisin nuo tiedot tänne. Pituutta Benjaminilla on noin 25 cm, ja kuten näette, oikean pupun tavoin sillä on pikkuinen töpöhäntä.


Tassun pohjat tein poikien vanhojen sammareiden takataskuista, ihanan pehmeäksi kulunutta kangasta. Muut yksityiskohdat ompelin tuntemattomalla, mutta sopivan värisellä, langalla.


Kaiken kaikkiaan Benjaminista tuli ihanan pehmeä ja halittava kaveri.


Olen tehnyt käsitöitä viime viikkoina paljon enemmänkin kuin tämän yhden pupun verran. Kuten alussa totesin, olen ommellut, kutonut, virkannut ja ahertanut pienten yksityiskohtien parissa. Pääsiäinen ja kevät mielessä olen valmistautunut sunnuntaina järjestettäviin Kahvila Leivintuvan pääsiäismarkkinoihin, Jännittyneenä, mutta positiivisin odotuksin, suuntaan Hämeenlinnaan Benjaminin ja muiden pupujeni kanssa. Toivottavasti näen Sinutkin siellä!


Aurinkoista viikonloppua!

4 kommenttia: